Løsning
Vi lagde en serie videoer med to kjente influencere; Kristine Bremnes og Arman Surizehi (The Arman show). Fra hver video klippet vi en teaser som DNT ung brukte i sine kanaler for å lede til videoene. I tillegg til å publisere videoene på YouTube og Facebook brukte influenserne instagram story til å fortelle publikummet sitt at en ny video var ute.
Besseggen er et kjent turmål for mange, og med spektakulære bilder fra turen kombinert med humor håpet vi på å inspirere seerne til å selv ønske å kopiere turen.
Kristine og Arman er to ulike profiler med to ulike målgrupper, ved å lage to ulike vinklinger på en og samme tur fikk vi makset innholdet. Kristine publiserte sin opplevelse av turen på sin kanal, mens Arman publiserte sin opplevelse på sin kanal. Kristine er en kjent reisevlogger, men har reist lite i Norge, mens Arman sin oppgave var å sjekke ut hva det er som gjør at alle nordmenn er så glad i fjellet.
I løpet av turen filmet vi også små snutter om miljøvettreglene til Instagram.
Resultater
God dekning hos begge kjønn. 90% jenter hos Kristine og 90% gutter hos Arman. Mye kommentarer fra seerne om at de ønsket å gå samme tur.
Videoene linket til en nettsak hos DNT hvor hele beskrivelsen på turen lå, slik at det skulle bli enklere for de som ønsket å gjennomføre turen.